Kloek-directeur Martin van de Graaf over Eva

< terug naar nieuwsoverzicht
bemiddeling3 augustus 2020leestijd 2 minuten

Mensen met dementie verdienen zorg die aansluit op hoe zij zich nu voelen. Belevingsgerichte zorg, noemen ze dat bij Kloek. Om die zorg te kunnen bieden, hebben ze enthousiaste en vooral goede zorgprofessionals nodig. Maar het vinden van die zorgzame harten is de grote uitdaging waar Martin van de Graaf, directeur van Kloek, dagelijks voor staat. Iets waar we hem bij Eva Carrièrezorg sinds 2019 bij helpen. Maar hoe is de samenwerking tot stand gekomen? En wat vindt hij nu eigenlijk het belangrijkst aan onze samenwerking?

De grootste uitdaging

“We zijn continu op zoek naar zorgpersoneel. En ja, we worden regelmatig benaderd door detacheringsbureau’s die ons zorgpersoneel willen aanbieden. Maar ik was op zoek naar een betrouwbare partner. Eva was net opgericht en een van onze interimmers kent Marga goed. Na een kennismaking ben ik met Elyon in gesprek gegaan om te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen”, vertelt Martin. Sindsdien helpen we Kloek bij het vinden van zorgprofessionals en op dit moment werken er zes medewerkers via Eva bij Kloek. “Door een hoge omloopsnelheid blijft het personeelstekort een van onze grootste uitdagingen. Maar we zijn niet de enige die hier tegenaan lopen. Er is in het hele land veel vraag naar zorgpersoneel, ze kunnen overal aan het werk. En dat merken we ook in de houding en het gedrag van het personeel. Er werken dan ook veel zorgmedewerkers als ZZP’er, terwijl we ze juist aan ons willen binden en een contract willen aanbieden.”

Meedenken en werk uit handen nemen

Vanuit Eva kunnen we Martin daarbij helpen. “Onze samenwerking is nu zo dat we doorlopende vacatures uit hebben staan via Eva. Elyon gaat met de sollicitanten in gesprek en maakt een voorselectie. Vervolgens komen de geschikte kandidaten bij ons op gesprek. Daarnaast denkt Elyon mee en neemt hij ons veel werk uit handen. Hij doet echt zijn best om ons te voorzien van personeel.” Toch is er bij Kloek veel doorloop in het personeel. “Helaas blijken medewerkers soms zwaar onder de maat, maar ik kan Elyon niet afrekenen op personeel dat ontslagen wordt of ontslag neemt. Ik heb zelf ook in arbeidsbemiddeling gewerkt, dus ik weet hoe moeilijk het is om personeel binnen de gestelde eisen te vinden.”

Wederzijds vertrouwen

Bij Kloek zorgen ze goed voor hun cliënten en personeel. Dat maakt het voor ons zo prettige om samen te werken. Wij vertrouwen onze zorgprofessionals aan hen toe. En het vertrouwen lijkt wederzijds. “Ik maak vaak mee dat er eerst gouden bergen worden beloofd, waarna er niets wordt waargemaakt. Elyon komt zijn afspraken wél na. Hij is eerlijk in wat hij doet en zegt. En als iets niet kan, dan hoor ik dat ook van hem. Ik kan echt op hem vertrouwen. Dat zorgt er ook voor dat ik eerder voor een kandidaat van hem kies, dan van een andere arbeidsbemiddelaars. Door ons wederzijds vertrouwen, kunnen we elkaar helpen en samen verder bouwen aan betere zorg voor mensen met dementie.”

Meer weten over dit onderwerp?

Neem contact op met Elyon Kingishi via 06 2552 2333 of elyon@werkenbijeva.nl of solliciteer direct via het onderstaande formulier.

Neem contact op

  • Sleep bestanden hierheen of