De vier B’s van Eva

< terug naar nieuwsoverzicht
uitleg26 juni 2020leestijd 2 minuten

“Wat kunnen jullie betekenen in de groei en ontwikkeling van jullie personeel?”, wordt ons vaak gevraagd. Kijk, bij Eva werken we zorgbreed, dus wij zijn geen experts op alle vlakken binnen de zorgtaken van onze zorgprofessionals. Sterker nog: da’s niet wat we willen. Daar zijn onze medewerkers meer dan bekwaam in! Wat we wél doen is samen zoeken naar hoe de medewerker kan groeien. Want het antwoord op uitdagende vragen waar zij mee stoeien, weten ze diep van binnen allang. Het antwoord ligt in henzelf besloten. Door goed te luisteren, vragen te stellen en ze vooral te begrijpen, krijgen we samen het antwoord boven water. Met de vier B’s van Eva zorgen we dat onze medewerkers groeien en zich écht kunnen ontwikkelen!

Beschikbaar

Wij zijn er voor onze medewerkers, omdat het ons om hen te doen is. Tuurlijk, net als ieder ander in werkend Nederland hebben we agenda’s vol afspraken en to-do’s. Maar dat betekent niet dat we geen tijd hebben voor onze medewerkers; we máken tijd. We hebben in ieder geval één keer per maand een belafspraak met ze, omdat we graag hun groei en ontwikkeling nauwlettend willen volgen. En ook tussen de bedrijven door zijn we beschikbaar en nemen we de tijd. Want soms zit je gewoon om een luisterend oor verlegen.

Bereid

We zeiden het eerder al: investeren in onze medewerkers vinden we ontzettend belangrijke en we zijn bereid het te doen. We pennen samen met de zorgprofessional en de klant (de zorginstelling) een ontwikkelplan op papier. Hierin spreken we naar elkaar uit met welke middelen we gaan investeren in de ontwikkeling van de medewerker. En we kijken ook of we eventueel moeten meebetalen aan scholing, cursussen en trainingen. We geloven hierbij vooral in synergie: samen gaan we groeien naar prachtige doelen.

Begrijpen

Begrepen worden is het grootste geschenk wat je van een ander kunt ontvangen. Dat eh… begrijpen we maar al te goed. Daarbij is een relatie gebouwd op vertrouwen en wederzijds respect de voorwaarde. Wij geloven dat door open vragen, oordeelloos ontmoeten en geïnteresseerd luisteren, dat begrip ontstaat. Alleen op die manier kun je met elkaar optrekken en elkaar (haast) blindelings vertrouwen. In de praktijk betekent dit een investering in tijd. Een maandelijks telefoongesprek, coaching op de werkvloer, gesprekken in een driehoek (medewerker, klant en Eva) en bijeenkomsten op een van onze locaties voor een stuk intervisie of specifieke training.

Bereiken

De detacheringsperiode is dan wel een vastgestelde periode. En vanuit Eva mag de medewerker in die periode coaching en training verwachten. Maar het zou zonde zijn dat na die tijd hij uit zijn groeicurve stapt. Daarom trekken we alles uit de kast om de doelen daadwerkelijk te behalen. Sommigen kunnen in die detacheringsperiode bereikt worden, maar wij geloven juist in een meerjarenplan. Dat betekent dat we richting het einde van de inleenperiode, een afrondende fase van onze begeleiding ingaan. Om de continuïteit binnen de organisatie te waarborgen, zetten we een plan op papier. Waarna we dat samen met de werkgever bespreken en afspraken maken over de waarborging van de voortgang. Het traject kan intern zelf ingevuld worden. Maar wij bieden altijd de mogelijkheid om het traject verder door te zetten. Want, we care!

Meer weten over dit onderwerp?

Neem contact op met via of of solliciteer direct via het onderstaande formulier.

Neem contact op

  • Ben jij op zoek naar een nieuw avontuur in de zorg? Wil je meer weten over een vacature? Of zou je graag een potje willen sparren? Eva staat voor je klaar!

  • Wil je even bellen of langs komen op kantoor? Laat het ons weten, De koffie staat klaar! ☕

  • Sleep bestanden hierheen of
    Max. bestandsgrootte: 64 MB.